Jadąc w stronę światłablog rowerowy

informacje

Pr. maks.: 54.37 Temperatura: 18.0°C HRmax: HRavg
3034: 3034kcal Podjazdy: 1215m Sprzęt: Koga Miyata Aktywność: Jazda na rowerze
Budapeszt, dzień 2.
Sturovo- Esztergom- Tat- Bajna- Tatabanya- Vertessomlo- Csakvar- Bicske- Zsambek
Mapa:
Route 2 588 563 - powered by www.bikemap.net

Drugi dzień to jeden z najbardziej bezcelowych spędzonych na rowerze. Mogłem po 3 godzinkach i resztkach słońca popodziwiać romańskie ruiny w Zsambeku ale postanowiłem wpierw dotrzeć do innych romańskich ruin, za Oroszlanami. Niestety węgierskie oznaczenie dróg a w szczególności brak tradycji stawiania znaku wskazującego rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie wraz z zakazami jazdy rowerem po drogach głównych doprowadziły do dwóch godzin błądzenia. Nie docierając nigdzie a w zamian uciekając przed burzami – z słabym skutkiem – docieram do Bicske. Po długim oczekiwaniu na osłabnięcie opadów i realnym potwierdzeniu o braku możliwości porozumienia się z Madziarami (straszny język), podejmuję bardzo złą decyzję o próbie dojechania tego dnia na Budapeszt – nocą. Po drodze w środku pola spędzam jednak gwałtowną burzę i dalsze kolarstwo wodne zaprowadza mnie już tylko do cudnych ruin w Zsambeku.