Jadąc w stronę światłablog rowerowy

informacje

Km: 146.02 Km teren: 4.50 Czas: 07:13 km/h: 20.23
Pr. maks.: 44.80 Temperatura: 12.0°C HRmax: HRavg
2830: 2830kcal Podjazdy: 749m Sprzęt: Koga Miyata Aktywność: Jazda na rowerze
Trasa: Chorzów – Kato- PKP – Żywiec – „gleba” – Tresna – Porąbka – Kobiernice - Wilamowice- Brzeszcze – Harmęże – Wola – Miedźna – Pszczyna - Studzienice – Kobiór – Mikołów – Paniówki – Halemba  -Kochłowice – Świętochłowice – Chorzów
Mapa:

Route 2 842 297 - powered by www.bikemap.net

Miał być piękny dzień i plan jeszcze jednego ciekawego akcentu w tym roku. Odwiedziny ośnieżonych Tatr i nocnego Krakowa.  Zakończyło się jednak  na czwartym kilometrze od stacji kolejowej w Żywcu gdy w zamyśleniu tuż za mostem na Sole, w ostatniej chwili dostrzegłem znak objazdu do Korbielowa. Niestety instynktowny nagły skręt okazał się złym pomysłem;-) Glebunia, szlifowanko i meta na krawężniku. Przy sporej prędkości, (moc na Tatry była) ratunkiem okazały się efekty temperatury rzędu 5 stopni: bluza, długie spodnie, rękawiczki. Poza drobiazgami: potłuczeniami czy bólem kostki, podmasakrowany został tylko łokieć i ramię – niestety podwinął się rękawek :-(
Koga i akcesoria odniosły tylko straty estetyczne.
Morał: hamulce tarczowe w ostatnio użytkowanej Konie MTB to jednak zupełnie inny poziom. Podobnie jak przyczepność opon terenowych a slicków.
Powrót do domu na pamięć, bez mapy, poszedł sprawnie dopóki odbywał się po znanej trasie czyli do mostu w Harmężach. Tam, mając dużo czasu do zachodu i znośnie opanowany ból postanawiam dokręcić trochę kilometrów i pojechać przez Kobiór. Na tym odcinku dobór trasy „na oko”, wygląda nieco irracjonalnie na mapie.
Tempo średnie ale jedna ręka nie klaszcze. A na polskich drogach też średnio sobie radzi.