Jadąc w stronę światłablog rowerowy

informacje

Km: 138.38 Km teren: 2.20 Czas: 08:13 km/h: 16.84
Pr. maks.: 59.17 Temperatura: 9.0°C HRmax: HRavg
3470: 3470kcal Podjazdy: 1765m Sprzęt: Koga Miyata Aktywność: Jazda na rowerze
Trasa: Chorzów – PKP – Żywiec – Jeleśnia – Przyborów - Głuchaczki – Horna Orava – Oravske Vesele –Vavrecka – Magurka Oravska – Lokca – Zakamenne – Novot - Glinka – Rajcza – PKP - Chorzów

Mapa:

Przed właściwym wyruszenia na trasę zahaczyłem o żywiecki park zamkowy i korzystając z pełni jesiennych barw pobawiłem się aparatem (foto poniżej). Gdy już chłód zbytnio dawał się w znaki, ruszyłem ku słowackiej Orawie - z myślą załapania się na popołudniowy widok ośnieżonych Tatr z Magurki Orawskiej. Co też się spełniło i to w niecodziennej sytuacji bezwietrznej pustki, przy bezchmurnym niebie. Idealne warunki które panowały na szczycie wraz z towarzyszącą im przenikliwą ciszą, przerywaną tylko z rzadka kraczeniem krążących nad głową Kruków tworzyły niezwykle relaksującą atmosferę do spożycia zapasów tuńczykowej sałatki:-)
Nim jednak przejechałem do naszego południowego sąsiada konieczne było przebicie się przez już tradycyjnie średnio przyjemną Kotlinę Żywiecką. Aż do początku podjazdu na Głuchaczki – przez które dla odmiany zdecydowałem się pokonać granicę – koniecznym było przebijanie się przez gęsty smog (wręcz wywołujący nudności) i wszechobecne plakaty wyborcze kolejnych chętnych do sejmowych ław.
Sam podjazd całkiem wymagający na ostatnim odcinku, na szczęście perfekcyjnie wyasfaltowany. Zgoła odmienna nawierzchnia czekała jednak na odcinku od przysiółka do bazy namiotowej. Całkowicie zabłocona i przeorana zwózką drewna przez wszelaki sprzęt mechaniczny droga w mig szczelnie wypełniła błotniki i hamulce, skutecznie blokując raz po raz koła mego wiernego rumaka.
Na słowackich wsiach, pewnym zaskoczeniem, mimo wielokrotnych odwiedzin nie dostrzeżonym dotychczas, były chmary bawiących się na ulicy dzieci – o tyle uroczy co i niebezpieczny zwyczaj…